OBS: Der køres ikke til rep. af hvidevarer eller andet alm. el-arbejde i vagten.
Vi gør opmærksom på, at der opkræves et tillæg på kr. 250,- ex. moms pr påbegyndt time oven i den normale timeløn ved vagtudkald.
Guide til selvhjælp ved de mest almindelige fejl, prøv gerne dette inden du ringer.
"Hpfi relæ slår fra hele tiden"
- Sluk for alle grupper/sikringer
- Tænd for dit relæ (det burde nu holde inde).
- Tænd grupper/sikringer , en af gangen med en kort pause imellem, når relæ slår fra igen har du fundet gruppen med fejl på. Lad denne gruppe være slukket.
- Tænd de øvrige grupper.
- Se om du kan lokalisere fejl på den gruppe, der nu er slukket. Det vil typisk være hvidevarer, vandvarmeren, vandpumpen eller udvendige installationer.
- Overvej nu om du kan undvære det frakoblede, indtil vi åbner igen.
- Husk : Tjek at du ikke har fået afbrudt din fryser.
"Der mangler strøm i en del af huset eller nogle ting opfører sig mærkeligt"
- Svinger lyset op og ned i styrke eller siger nogle apparater mærkeligt? Så skynd dig at sluk for alle grupper på tavlen.
- Se på din elmåler. I nederste venstre hjørne i displayet under kwh visninger, skulle der gerne stå ”L1 L2 L3”.
- Hvis der mangler én eller flere af de tre visninger L1, L2 eller L3 så ligger fejlen ikke i dit hus. Men der mangler én eller flere faser ind i dit hus fra elforsyningen.
-
RING TIL EVONET (ELFORSYNINGEN) VAGTTELEFON NR. 75 18 82 79
- Har du derimod alle tre faser, så ring til os